mandag den 13. december 2010

Hvidjulesbarometeret

Jeg er sikker på vi i år for grøn jul, og det er som om der mangler noget. Jeg sad og så Bonderøven på DR2 i går, og der var julestemning. De kørte tur i kanen, pakket ind i varme tæpper. Det er og bliver drømmen her i huset, at vi ingen hest og kane har ja det er en helt anden sag. Men drømme det må man jo gerne have.
I dag når jeg ser ud af mine vinduer, ja så er det meget grønt uden for. Jeg sidder og tænker at det egenlig slet ikke gør noget. For det aller vigtigste til julen det har vi, nemlig Uglen. Vi har længe haft et ønske om et barn og da vi endelig er belvet begavet med det skønneste af slagsen, ja så er der ikke mere at drømme om. Vi håber på et tidspunkt der kommer en mere, men lige nu er vi bare takmenlige over det ene sunde og raske barn vi har.
Og så snakker jeg grøn jul og kanetur, det er jo så uendelig lige meget! Nogen gange tror jeg det er vigtigt at man griber sig selv i nakken og hanker op i sig selv. Derfor vil jeg også denne formiddag bestille året mandelgave: en ged. Ja altså sådan en ged herfra jeg håber den for alle vores gæster til at rette tanker væk fra vores overflod og til det egenlige julebudskab.

P.s. Uglen er hjemmefra dagplejen, men er helt feberfri. Så måske vi skal ud og gå en lang tur og brænde lidt krut af. Lige nu blobles der i barnevogne, for en formiddagslur bliver der stadig sat meget stor pris på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar