tirsdag den 24. maj 2011

Stolthed og fordom

Jeg har en svigermor der har strikket evigt, ja sådan er det faktisk næsten. Hun strikkede den første trøje til sig selv da hun gik i 2 klasse, og det er imponerede for sådan en som mig. Hendes pinde har dog ligget stille i nogen år, men efter hun har set mig sidde med pindene er hun gået igang igen. Det er noget vi alle nyder godt af, for nu er der igen strikkede sokker på hylderne. Så da jeg skulle finde en morsdags gave til hende tænkte jeg på noget med et strikkekit, men fandt på noget helt helt andet. Hun strikker altid med træpinde, så selvføldig skulle hun have KnitPro strømpepinde i rosentræ. Jeg har aldrig selv været kunne lide at strikke i træ, Addi er mit farvorit-værktøj. Men pinde blev købt og givet, og begrejstringen ville ingen ende tage. Svigermor lignde en der havde vundet i lotto, ja sådan ca da....
Så derfor var der dømt mega strikkeweekend, denne weekend hvor vi besøgt dem. Og jeg sneg mig til at låne dem, da jeg lige skulle strikke en hue mere. Og ok jeg indrømmer at de er super lækre at strikke med, jeg tager alle mine ord i mig igen med træpinde. Og ønkser mig nu et sæt selv, hvis jeg da ikke er nød til bare at købe det.

Og så gjorde hun mig stolt, hende min svigermor. Jeg sad jo og strikke en djævlehue til Mathilde, så hendes øre kan holdes varme til vinter. Og gæt en gang, det kan min svigermor ikke finde ud af! Hun har prøvet sådan ca en million gange, men kan ikke knække koden. Ej heller hendes mor, overstrikkedamen af alle, kan det. Prøv lige og spørg om jeg lige voksede ret mange cm på kort tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar