mandag den 21. marts 2011

Sanselig søndag


Længe leve sansegyngen og det gode vejr, vi var derude længe og fik sol på næserne. Der blev gået tur og nu er der igen ænder i byen, hvilket der nydes at kigges på. Der blev bestilt lækkert kød fra Seruplandbrug glæder mig til det kommer i fryseren, for det er super godt derfra. Og så elsker jeg spontane besøg af søde mennesker, og det fik vi også søndag. Det gør mig glad når folk dumper ind til en kop kaffe og go snak. Jeg nyder det uforpligtende i den form og syntes egenlig den skulle bruges noget mere. Da jeg var barn, var der næsten altid folk med inde og få kaffe eller en bid mad. Posten havde den gang tid til at få sin formiddagskaffe på bænken i mine forældres køkken og snakken flød. Jeg savner de tider, i dag skal alting altid planlægges, og det spontane ryger sig en tur. Jeg husker tilbage og bliver glad inden i fordi det har været en del af min barndom, og har i dag gjort at jeg ret godt kan lidt at skabe nye kontakter. Jeg ynder at snakke med folk og få vinklet en sag fra en ny side, det giver en indsigt der er ubetalig.

Nå nok om min barndom, det hjælper jo ikke at svælge i den. Men det giver en god grobund for det liv der leves. Og det skal leves indefra.

 Min kloge mand var været på indkøb for mig og kom hjem med denne "sæk". Ja vi bruger rigtig meget havergryn her i huset, så jeg spændt på at se hvor længe den holder. Jeg er sikker på at hvis jeg skulle købe ind blev det ved de små poser, men nej min mand er vist bare den klogeste på det punkt. ( men sig det endelig ikke til ham, for så skal jeg bare gå og høre for det længe)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar